zondag 17 juni 2018

36 jaar politieke ervaring



Wat heb ik in die 36 jaar dat ik met politiek bezig ben allemaal gedaan ?

Hiervoor heb ik mijn dozen met souvenirs en persknipsels eens uitgeplozen  :

Mijn politiek engagement begon met actieve deelname aan lokale adviesraden en lidmaatschap van verschillende socio-culturele verenigingen. Zo was ik meer dan 20 jaar voorzitster van de liberale vrouwenbond " Hoger Leven ".

Partijpolitiek ben ik op diverse niveaus betrokken geweest : provinciaal en nationaal bestuur met diverse bestuursfuncties, waarvan nationaal voorzitster van open vld vrouwen .
De laatste 6 jaar focus ik mij volledig op het lokaal niveau omdat al deze vergaderingen professioneel en privé niet langer te combineren vallen.

Intussen sta ik voor mijn 14 de verkiezingsdeelname : 7°  keer gemeente, 4 maal federaal parlement, 1 deelname voor het europees parlement, 1 voor de provincieraad, 1 keer Vlaams parlement

.  








In al die jaren heb ik de kans gekregen diverse mandaten uit te oefenen die één voor één zeer interessant waren.
Mijn focus lag al die jaren vooral op welzijn, sociale zaken en tewerkstelling.
Intussen kan ik terugblikken op een politieke loopbaan van :
  •   30 jaar gemeenteraadslid.
  •   18 jaar OCMW voorzitster
  •   18 jaar voorzitter van de autonome vereniging Het Dak ( woonzorgcentra   Noordhinder,    O.L.V van Troost, en assistentiewoningen Mardyck )
  •    6 jaar schepen van welzijn, wonen, tewerkstelling en ontwikkelingssamenwerking
  •  10 jaar politieraadslid
  •    6 jaar provincieraadslid
  •    1 jaar federaal parlementslid
  •    gewezen ondervoorzitter van vervoersmaatschappij De Lijn

Deze uitgebreide ervaring wil ik de volgende 6 jaar graag terug inzetten voor Knokke-Heist.







        



Geen opmerkingen: